Friday
22.09.2017
01:00
Our poll
Rate my site
Total of answers: 29
Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Login form
Login:
Password:
Search
Site friends
  • Create your own site
  • My site

    Chip Tuning

    • Despre ChipTuning
    Cresterea puterii motorului fara interferente mecanice. Cand se construieste un nou motor apar cerinte ce producatorul trebuie sa le urmeze si intodeauna proiectantii reusesc sa depaseasca aceste cerinte. Exceptand clasificarea in functie de tipul autoturismelor pe care respectivul producator va monta acel motor (masini sport, masini de familie , masini de teren etc) apar si cerinte legate de legislatia tarilor in care se vand aceste autoturisme. Astfel reusita inginerilor incepe sa fie stransa ajungand ca motorul ce initial producea pe banc o putere sa fie strans o data de aceste cerinte legate de poluare in orice tara unde poate ajunge masina dar si marketingul are un cuvant important de spus in puterea cu care se lanseaza motorul. Astfel totdeauna fiecare producator cand lanseaza un nou motor il pozitioneaza pe aceasi treapta cu a concurentilor sau mai sus cu 10-15CP chiar daca acel motor in unele cazur ar putea avea 30-40CP peste cei lasati pe modelul lansat. Cu anii acesti cai sunt lansati pentru a revigora vanzarile si in general lucru acesta se intampla cand se trece la un face-lift al respectivului model.
    • Cum se creste puterea
    Majoritatea autoturismelor fabricate dupa 1990 au un calculator ce gestioneaza managementul motorului. Acest calculator este numit tehnic ECU. Prescurtarea vine de la Engine Control Unit sau in traducere unitate de control al motorului. Pe langa toate obligatiile producatorilor specificate mai sus despre restrictiile producatorului noi putem modifica diagramele (mapele) din softul standard in limitele tolerantelor acestora. Producatorul gandeste aceste mape pentru o viata cat mai lunga a motorului chiar si cu exploatari necorespunzatoare. Orice om rational vede masina ca pe banii lui si nu ajunge la aceasta situatie descrisa. De aceea prin deblocarea puterii ce o poate oferi motorul se ajunge ca masinile tunate (si avem clienti aici in Romania cu motoare tunate de peste 200.000km si 6-7 ani , iar aceste masini merg bine si in ziua de azi). Totul este sa fie exploatat corect. Explicatia mapelor ce sunt atinse in modificarea unui ECU nu poate fi un subiect dezbatut in aceasta pagina dar noi TCMturbo facem aceste modificari pornind de la experienta tunerului german TCM Turbo Fahrzeugtechnik GmbH - dl. Markus Gerz pe care-l reprezentam pe piata romaneasca inca din 2004. Cursurile au fost facute in Germania pe softul WinOLS.
    • Cum se face
    In general operatiunea de tuning se face prin citirea continutului ECUului. Aceasta poate fi facuta in functie de autoturismul dumneavoastra prin doua metode. Prima prin citirea direct pe mufa de diagnoza a acestui soft original sau a doua prin scoaterea ECUului de pe masina si citirea acestuia pe masa intr-un banc special. Toate operatiunile se fac de catre o persoana calificata . In general operatiunea de modificare a softului dureaza intre 30 si 60 de minute. Modificarile facute de TCM Turbo Fahrzeugtechnik GmbH beneficiaza in Germania de certificare TUV. Modificarile facute in Romania de TCM Turbo SRL sunt in comformitate cu standardul TCM germania si toate masinile tunate in Romania sunt trimise si in Germania pentru verificarea corectitudinii realizarii lor. Probabil ca dupa intrarea in uniunea europeana legislatia noastra va fi aliniata la cea europeana si vom avea modificarile trecute si in talonul masinilor cum se intampla in Germania.
    • Diferenta dintre Powerbox si Chiptuning
    Chiptuningul este o operatiune realizata in softul masinii si poate fi vazuta ca un upgrade la softul oferit de catre fabricant. Powerboxul este un aparat instalat in compartimentul motor ce se leaga in functie de masina pe care este montat pe un fir de semnal al unui senzor (debitmetru aer, presiune in rampa, comanda injectoare etc). El altereaza valoare gasita amplificand-o dupa o anumita valoare. Acest fapt forteaza ECU cu un soft original sa-si translateze valorile folosite in mod normal in acea ipostaza de trafic cu unele superioare din aceasi mapa rezultand o crestere de 10-15-20CP in functie de motorul pe care se monteaza. Dezavantaje apar prin faptul ca intre a modifica 40-80-200 mape (harti) dintr-un ECU si ceea ce face powerboxul este o mare diferenta. Fiecare produs i-si are pretul lui. In general cercetarea si productia unui powerbox are costuri foarte mici (si chiar apar semnale ca s-a inteles ca nu este o cale spre un motor functional corect) pe cand chiptuningul este cu adevarat calea spre un motor corect functional si un nivel de noxe legal.